Skip to Content

Cep telefonlarının dijital yaşama katılımın ayrılmaz bir parçası haline geldiği teknoloji merkezli dünyamızda, ödemeler ortamı, güvenli ve kullanışlı seçenekler sunma ve yenilenme yönünde sürekli bir baskı altında.

Bu durum, birçok kişinin hesap ve ödeme bilgilerini online (çevrimiçi) alışveriş siteleri, havayolları, ulaşım ağları ve akıllı telefonlar ve benzeri kablosuz iletişim araçları gibi yerlerde saklamasıyla oluşan yeni ödeme kültürü nedeniyle özellikle önem kazanıyor.1 Bu hassas çevrimiçi bilgilerin bolluğu da daha fazla ve daha gelişmiş güvenlik yöntemlerine olan ihtiyacı artırıyor. 

Bu nedenle, Mastercard, ödeme bilgilerinin güvenliğini artırmak için geliştirdiği Mastercard Maskeleme Teknolojisini ilk kez Türkiye’deki kart sahiplerinin hizmetine sundu. Bu teknoloji ile gerçek ödeme bilgileri dijital token adı verilen ve herhangi bir anlamı olmayan, benzersiz bir değer ile ifade edilerek, daha fazla güvenlik ve buna bağlı olarak da daha sorunsuz bir e-ticaret deneyimi yaratılır. Türkiye’de bir ilk olan Mastercard Maskeleme Teknolojisi, daha güvenli bir ödeme ekosistem sağlar, tüketicilerin güvenini artırır ve işletmeleri de birçok açıdan rahatlatır. Mastercard’ın güvenli ödeme ağı ve Maskeleme Teknolojisi’ni kullanan yurt dışı merkezli işletmeler, hem siber güvenlik yatırımlarını kontrol altına alır, hem de kullanıcı verilerinin güvenliğinden emin olurlar.

Online platform üyeliklerinin kontrolü artık çok kolay!

Mastercard’ın Maskeleme Teknolojisi sayesinde ilgili kart veren banka ya da kuruluşun dijital kanallarına giren kart sahipleri, üyeliklerinde kullandıkları Mastercard logolu kartların, hangi yurt dışı üye iş yerlerinde kayıtlı olduğu bilgisine zahmetsizce ulaşır. Maskeli olarak saklanan kartlarını, geçici olarak kullanıma kapatabilir veya bu kartı üyeliklerinden tamamen silebilirler. Maskeleme Teknolojisi, kullanıcılara hem ödeme ve kişisel veri güvenliği hem de harcama kontrolü sağlar.

  • Tüketiciler, kart bilgileri kaydederek yurtdışı online platformlarında yaptıkları üyelikleri, bankalarının mobil uygulamaları üzerinden zahmetsizce yönetebilirler. Böylelikle her üyelik için tek tek işyeri sayfasında ayrı bir  takip sürecine girmelerine gerek kalmaz.
  • Tüketicilerin herhangi bir işlem yapmasına gerek yoktur; Mastercard Maskeleme teknolojisi, ödemelerin kesintiye uğramamasını ve daha güvenli hale gelmesini sağlar.
  • Tüketicilerin tek tek üyeliklerini işyerlerinin sitelerinden kontrol etmenin, reddedilen ödemelerin ve dolandırıcılık saldırılarının zorluklarını ortadan kaldıran tüketici deneyimi sorunsuzdur ve daha yüksek satın alma tamamlama oranları yaratır.
  • Kart bilgilerini güncel tutar. 
  • Kayıp ve / veya süresi dolmuş kart reddedilmeleriyle ödeme sürecini yavaşlatmadan, daha yüksek onay oranları elde edilebilir ve işyerleri daha fazla işlem hacmine ulaşabilir.
  • Kartın reddedilme olasılığını azaltır.
  • Bu teknolojide kullanılan token’lar, ödeme yetkilendirmesi sırasında kartı veren kuruluşlara daha fazla bilgi ve daha fazla görünürlük sağlar. Bu, bir tüketicinin kartının durumu ile kartı veren kuruluşun, uyumsuzluğu nedeniyle meydana gelen yanlış reddedilmelerin azalması ve tüketicilerin online alışverişte ödeme yapmasını kolaylaştırması anlamına gelir.
  • Tüketicilerin% 55'i kartını bu yurtdışı platformlarına kaydediyor2 ve yine de %81'i bu ayrıntıların korunmasından endişe duyuyor3. Dijital alandaki kart ayrıntılarını kaldırarak ve maskelenmiş işyerlerine özgü token’larla değiştirerek güvenlik saldırıları daha zor hale gelir.
  • Çalınan bir token, anlamlı bir bilgiyi temsil etmez, bu nedenle dolandırıcılık fırsatı önemli ölçüde azalır.
  • Dolandırıcılık, tek bir token ile kolayca izlenebilir ve bu nedenle, Mastercard Maskeleme Teknoloojisi çok daha gelişmiş bir güvenlik sağlar, dolandırıcılıkla elde edilen token’lar kullanımdan hızla geri çekilebildiği için daha fazla kontrol sağlar.
  • Sonuç olarak Mastercard Maskeleme Teknolojisi ile korunan kartlara sahip olan tüketiciler, ödemelerinin güvenliği konusunda gönül rahatlığına sahiptir ve bu nedenle, dijital olarak etkin olmayan müşterilerden 10 kat daha fazla harcama eğilimindedir ve genellikle 3 kat daha fazla gelir getirirler4.
  1. Mastercard Haber Odası, Mastercard, Uygulama E-Ticareti için Tokenizasyon Desteği ve Dosya Programlarının Yinelenen Ödeme Kartı ile Dijital Ödemelerin Geleceğini Tanımlamaya Devam Ediyor, Satın Alma NY - 15 Haziran 2015
  2. Mastercard Global e-ticaret Araştırması, 2016
  3. Tüketici Kontrolü için Glenbrook araştırması
  4. Mastercard Advisors Consulting, "Kart Sahibi Davranışını ve Banka Bağlılığını Etkilemek İçin Dijital Ödemelere Sarılmak", 2015